Полезна информация

Често задавани въпроси

Q: Какви действия трябва да предприема при възникване на проблем?

A: При проблем можете да се свържете с нас по няколко начина:

Q: Необходима ли е регистрация, за да ползвам Wi-Fi мрежата на университета?

A: Да, регистрация е необходима, за да се защитят вашите данни и сигурността на мрежата. Можете да се регистрирате от тук.

Q: На колко устройства мога да използвам потребителското име и паролата за достъп за безжичната мрежа на университета?

A: : Можете да използвате данните си за достъп на всички устройства, които притежавате, но не едновременно. Задължително е обаче във формата за регистрация да посочите MAC адресите на всички устройства в съответното поле, като ги отделяте с „ ; “.

Q: Заплаща ли се използването на Wi-Fi?

A: Не, услугата е напълно безплатна и е необходима само регистрация.

Q: Какво представлява EduRoam?

A: EduRoam (Education Roaming) е глобална безжична услуга, осигуряваща мрежова свързаност и достъп до информационни ресурси. Основна цел на Eduroam проекта е лесен достъп на всички потребители до безжичните услуги на други институции, присъединени към Eduroam системата. Когато наши потребители гостуват в друга институция с eduroam свързаност, това ще им гарантира достъп до Интернет, без да има необходимост от допълнителна регистрация. Също така, всеки гост от академичната общност, пребиваващ на територията на ТУ, филиал Пловдив може да използва безжична свързаност през SSID - eduroam.

Q: Как да се регистрирам за EduRoam?

A: Ако нямате регистрация за Wi-Fi можете да направите това от тук, като задължително трябва да укажете това с поставяне на отметка на полето „Желая регистрация за EduRoam“. Ако вече притежавате акаунт е необходимо да заявите желанието си да използвате услугата EduRoam в каб. 4429.

Q: Трябва ли да направя някакви допълнителни настройки, за да използвам EduRoam?

A: Да. За да използвате тези услуга трябва да конфигурирате устройствата си. Подробна информация относно това можете да намерите на http://eduroam.tu-plovdiv.bg/index.php?prm=settings

Q: Как да намеря MAC адреса на устройството, от което ще достъпвам Wi-Fi мрежата на универистета?

A: В зависимост от използваното устройство следвайте следните стъпки:

  • за Android устройства: Settings ⇒ About Phone ⇒ Status ⇒ Wi-Fi MAC address
  • за iOS устройства: Settings ⇒ General ⇒ About ⇒ Wi-Fi Address
  • за Windows операционни системи: Start menu ⇒ Run ⇒ cmd ⇒ ipconfig /all

Q: Как да криптирам електорнните си писма?

A: За да изпращате писмата си в криптиран вид ви е необходим PGP ключ. Можете да създадете такъв от нашия уеб базиран мейл клиент или чрез подходяща за целта програма. За mail.tu-plovdiv.bg:

Settings ⇒ PGP Keys  ⇒ "+" Create a new key pair

Задайте парола за вашия PGP ключ и натиснете бутона Save. Ако сте последвали всички стъпки вече имате създаден ключ за криптиране.

В случай, че вече имате генериран такъв е необходимо той да  бъде импортиран в мейл клиента, който използвате. За mail.tu-plovdiv.bg това става по следния начин:

Settings ⇒ PGP Keys ⇒ Import

Важно е да знаете, че можете да изпращате криптирани имейли само на потребители, чиито публични PGP ключове имате. Необходимо е да изпратите своя публичен ключ еднократно:

Compose ⇒ Encryption ⇒ Attach my public key

За да изпратите електронно писмо в криптиран вид:

Compose ⇒ Encryption ⇒ Encrypt this message

За потребители на  Mozilla Thunderbird  - подробна информация как да криптирате писмата си може да намерите на следния линк.

Q: Как да се регистрирам за e-learning.tu-plovdiv.bg?

A: Преподавателите могат да се регистрират, използвайки служебния си имейл. Студентските регистрации ще бъдат създадени автоматично след подаване на необходимите данни във факултетните канцеларии.

Q: Как да направя заявка за нов курс в e-learning.tu-plovdiv.bg?

A: За да направите заявка за нов курс е необходимо да сте регистриран преподавател в системата. След като влезнете в e-learning.tu-plovdiv.bg с потребителските Ви данни и изберете меню „Курсове“, ще имате възможност да изберете бутон „Заявка на нов курс“. Попълнете внимателно полетата от формата, която ви се отваря като обърнете внимание  и изберете правилната категория,  към която курсът  трябва  да принадлежи. След подаване на заявка изчакайте докато тя бъде одобрена от Мениджъра на системата.

Q: Как да създадем съдържание във вече одобрен курс в e-learning.tu-plovdiv.bg?

A: За да създавате или променяте съдържание на курс в системата e-learning.tu-plovdiv.bg трябва да имате права на „Преподавател“ за съответния курса.

imageОт „Меню с действия“ на курс, който искате да редактирате се избира „Включи редактирането“.

След това системата ще Ви даде възможност да редактирате съдържанието, да добавяте заглавия на темите, както и ресурси и учебни дейности към тях.

За да  добавите съдържание  към някоя от темите е необходимо от падащия списък „Добавяне на дейност или ресурс“ да изберете  типа на дейността или ресурса, който искате да добавите и бутона „Добавяне“. Тук възможностите са много и различни.

Повече информация за промяна на съдържанието на курс

Q: Как да създадем тест в e-learning.tu-plovdiv.bg?

A:

  • От „Меню с действия“image на съответния курс се избира „Включи редатирането“.
  • Избира се темата, към която ще се добави нов тест и от падащия списък „Добавяне на дейност или ресурс“ се избира „Тест“ и  бутона „Добавяне“.
  • Попълнете внимателно  отделните секции на формата, която Ви се отваря така, че да отговарят на Вашите нужди. След като запазите теста е необходимо да добавите въпросите, които желаете.
  • Добавянето на въпроси става от бутон Редактиране на теста -> Добавяне  -> Нов въпрос, след което избирате формата на въпроса.

За да създадете тест е необходимо да имате права на „Преподавател“ в съответния курс.

Кратък видео клип за създаване на тест

Повече информация за тестовете