Полезна информация

Често задавани въпроси

Q: Какви действия трябва да предприема при възникване на проблем?

A: При проблем можете да се свържете с нас по няколко начина:

Q: Необходима ли е регистрация, за да ползвам Wi-Fi мрежата на университета?

A: Да, регистрация е необходима, за да се защитят вашите данни и сигурността на мрежата. Можете да се регистрирате от тук.

Q: На колко устройства мога да използвам потребителското име и паролата за достъп за безжичната мрежа на университета?

A: : Можете да използвате данните си за достъп на всички устройства, които притежавате, но не едновременно. Задължително е обаче във формата за регистрация да посочите MAC адресите на всички устройства в съответното поле, като ги отделяте с „ ; “.

Q: Заплаща ли се използването на Wi-Fi?

A: Не, услугата е напълно безплатна и е необходима само регистрация.

Q: Какво представлява EduRoam?

A: EduRoam (Education Roaming) е глобална безжична услуга, осигуряваща мрежова свързаност и достъп до информационни ресурси. Основна цел на Eduroam проекта е лесен достъп на всички потребители до безжичните услуги на други институции, присъединени към Eduroam системата. Когато наши потребители гостуват в друга институция с eduroam свързаност, това ще им гарантира достъп до Интернет, без да има необходимост от допълнителна регистрация. Също така, всеки гост от академичната общност, пребиваващ на територията на ТУ, филиал Пловдив може да използва безжична свързаност през SSID - eduroam.

Q: Как да се регистрирам за EduRoam?

A: Ако нямате регистрация за Wi-Fi можете да направите това от тук, като задължително трябва да укажете това с поставяне на отметка на полето „Желая регистрация за EduRoam“. Ако вече притежавате акаунт е необходимо да заявите желанието си да използвате услугата EduRoam в каб. 4429.

Q: Трябва ли да направя някакви допълнителни настройки, за да използвам EduRoam?

A: Да. За да използвате тези услуга трябва да конфигурирате устройствата си. Подробна информация относно това можете да намерите на http://eduroam.tu-plovdiv.bg/index.php?prm=settings

Q: Как да намеря MAC адреса на устройството, от което ще достъпвам Wi-Fi мрежата на универистета?

A: В зависимост от използваното устройство следвайте следните стъпки:

  • за Android устройства: Settings ⇒ About Phone ⇒ Status ⇒ Wi-Fi MAC address
  • за iOS устройства: Settings ⇒ General ⇒ About ⇒ Wi-Fi Address
  • за Windows операционни системи: Start menu ⇒ Run ⇒ cmd ⇒ ipconfig /all

Q: Как да криптирам електорнните си писма?

А: За да изпращате писмата си в криптиран вид ви е необходим PGP ключ. Можете да създадете такъв от нашия уеб базиран мейл клиент или чрез подходяща за целта програма. За mail.tu-plovdiv.bg:

Settings ⇒ PGP Keys  ⇒ "+" Create a new key pair

Задайте парола за вашия PGP ключ и натиснете бутона Save. Ако сте последвали всички стъпки вече имате създаден ключ за криптиране.

В случай, че вече имате генериран такъв е необходимо той да  бъде импортиран в мейл клиента, който използвате. За mail.tu-plovdiv.bg това става по следния начин:

Settings ⇒ PGP Keys ⇒ Import

Важно е да знаете, че можете да изпращате криптирани имейли само на потребители, чиито публични PGP ключове имате. Необходимо е да изпратите своя публичен ключ еднократно:

Compose ⇒ Encryption ⇒ Attach my public key

За да изпратите електронно писмо в криптиран вид:

Compose ⇒ Encryption ⇒ Encrypt this message