Q: Какви действия трябва да предприема при възникване на проблем?
A: При проблем можете да се свържете с нас по няколко начина:
Q: Необходима ли е регистрация, за да ползвам Wi-Fi мрежата на университета?
A: Да, регистрация е необходима, за да се защитят вашите данни и сигурността на мрежата. Можете да се регистрирате от тук.
Q: На колко устройства мога да използвам потребителското име и паролата за достъп за безжичната мрежа на университета?
A: : Можете да използвате данните си за достъп на всички устройства, които притежавате, но не едновременно. Задължително е обаче във формата за регистрация да посочите MAC адресите на всички устройства в съответното поле, като ги отделяте с „ ; “.
Q: Заплаща ли се използването на Wi-Fi?
A: Не, услугата е напълно безплатна и е необходима само регистрация.
Q: Какво представлява EduRoam?
A: EduRoam (Education Roaming) е глобална безжична услуга, осигуряваща мрежова свързаност и достъп до информационни ресурси. Основна цел на Eduroam проекта е лесен достъп на всички потребители до безжичните услуги на други институции, присъединени към Eduroam системата. Когато наши потребители гостуват в друга институция с eduroam свързаност, това ще им гарантира достъп до Интернет, без да има необходимост от допълнителна регистрация. Също така, всеки гост от академичната общност, пребиваващ на територията на ТУ, филиал Пловдив може да използва безжична свързаност през SSID - eduroam.
Q: Как да се регистрирам за EduRoam?
A: Ако нямате регистрация за Wi-Fi можете да направите това от тук, като задължително трябва да укажете това с поставяне на отметка на полето „Желая регистрация за EduRoam“. Ако вече притежавате акаунт е необходимо да заявите желанието си да използвате услугата EduRoam в каб. 4429.
Q: Трябва ли да направя някакви допълнителни настройки, за да използвам EduRoam?
A: Да. За да използвате тези услуга трябва да конфигурирате устройствата си. Подробна информация относно това можете да намерите на http://eduroam.tu-plovdiv.bg/index.php?prm=settings
Q: Как да намеря MAC адреса на устройството, от което ще достъпвам Wi-Fi мрежата на универистета?
A: В зависимост от използваното устройство следвайте следните стъпки:
Q: Как да криптирам електронните си писма?
A: За да изпращате писмата си в криптиран вид ви е необходим PGP ключ. Можете да създадете такъв от нашия уеб базиран мейл клиент или чрез подходяща за целта програма. За mail.tu-plovdiv.bg:
Settings ⇒ PGP Keys ⇒ "+" Create a new key pair
Задайте парола за вашия PGP ключ и натиснете бутона Save. Ако сте последвали всички стъпки вече имате създаден ключ за криптиране.
В случай, че вече имате генериран такъв е необходимо той да бъде импортиран в мейл клиента, който използвате. За mail.tu-plovdiv.bg това става по следния начин:
Settings ⇒ PGP Keys ⇒ Import
Важно е да знаете, че можете да изпращате криптирани имейли само на потребители, чиито публични PGP ключове имате. Необходимо е да изпратите своя публичен ключ еднократно:
Compose ⇒ Encryption ⇒ Attach my public key
За да изпратите електронно писмо в криптиран вид:
Compose ⇒ Encryption ⇒ Encrypt this message
За потребители на Mozilla Thunderbird - подробна информация как да криптирате писмата си може да намерите на следния линк.
Q: Как да използвам Moodle платформата e-learning.tu-plovdiv.bg?
A: Повече информация относно използването на платформата за електронно обучение можете да намерите тук.
Q: Как да се регистрирам за Office 365 Еducation?
A: За да се регистрирате за Office 365 Еducation е необходимо да имате електронна поща в домейна на Технически университет – София, филиал Пловдив.
След като завършите регистрацията си и влезнете със своите потребителски данни, ще имате възможност да използвате онлайн версии на Word, Excel, PowerPoint, Microsoft Teams и редица други приложения.
Q: Как да инсталирам и конфигурирам локален имейл клиент с имейла си в домейна tu-plovdiv.bg?
A: За повече информация натиснете тук.
Q: Как да използвам VPN връзка?
A: За да използвате VPN, трябва да заявите регистрация в отдел ИКТ, а информация как да конфигурирате VPN връзка можете да намерите тук.
Q: Как да вляза в своята студентска електронна поща?
A: Всички студенти на Технически университет - София, филиал Пловдив разполагат със студентски имейли, които се намират на адрес http://mail.std.tu-plovdiv.bg/. Регистрацията за тези пощи е направена автоматично за всички без да е необходимо студентите сами да правят това (информацията се подава от съответната студентска канцелария). Регистрираните преди септември 2020 година, трябва да са получили данните си за вход на посочените от тях лични имейли. Студентите регистрирани след септември 2020 година могат да влизат със следните данни:
Потребителско име: XXXXXX, където XXXXXX е факултетният ви номер.
Парола: YYYY#tuZZZZ, където YYYY са последните 4-ри цифри от факултетния ви номер, а ZZZZ са последните 4-ри цифри от вашето ЕГН (ЛНЧ или ЛИН за чуждестранните граждани).
На тези имейл адреси ще получавате информация, свързана с вашето дистанционно електронно обучение. При смяна на парола бъдете изключително внимателни, тъй като системата не предлага възможност за възстановяване на забравена парола.
Q: Как да използвам продуктите от софтуерния пакет Office 365 Education (Microsoft Teams, Word, Excel...)?
A: Ако искате или се налага да използвате Microsoft Teams или други продукти, които са част от Office 365 Education, регистрирайте се самостоятелно с гореспоменатия студентски имейл, който има вида XXXXXX@std.tu-plovdiv.bg, където XXXXXX е факултетният ви номер. Подробна информация: https://ict.tu-plovdiv.bg/services.php?prm=services&id=4#office365
Q: Как да използвам платформите за електронно обучение на ФЕА или ФМУ?
A: За студентите от ФЕА - използваната платформа за електронно обучение от факултета е https://fea.tu-plovdiv.bg/moodle/?lang=bg. Регистрациите отново се създават служебно, като данните за вход се изпращат на подадените от студентите в канцелария ФЕА лични имейли. За възстановяване на забравена парола използвайте същите тези имейли, на които ще получите инструкции за промяна на паролата. При проблем с дистанционното обучение можете да се свържете с отговорника за вашата специалност: https://fea.tu-plovdiv.bg/дистанционно-обучение/
За студентите от ФМУ – използваната платформа за електронно обучение от факултета е https://e-learning.tu-plovdiv.bg/, където студентските регистрации отново се създават по служебен път без да трябва студентите да се регистрират самостоятелно. Потребителските данни за вход можете да откриете на студентските си имейли. Можете да промените паролата си посредством търсене по потребителско име (факултетния ви номер) или имейл (студентския ви имейл), на който ще получите електронно писмо с указания как да промените паролата си. При проблем с дистанционното обучение пишете на support@tu-plovdiv.bg
Q: Как да използвам видеоконферентната система?
A: Повече информация можете да намерите тук .